BLAGDANSKA AKCIJA - Za sve narudžbe iznad 150kn BESPLATNA dostava + Keindl Sport bidon GRATIS do 31.12.!

Blog

Campagnolo kotači – strast i perfekcija

Datum objave: 29. 04. 2016.

Ako u biciklistici postoji sinonim za invenciju, kvalitetu, dizajn i ekskluzivu, onda je to Campagnolo. Još uvijek mali industrijski pogon u Italiji, nakon skoro stoljeća postojanja zadržava image posebnosti. Iako je odavno usvojio high tech kao standard, u svoje proizvode ugrađuje i sastojak koji je svojstven podneblju: strast i ljubav za bicikl u Italiji je pitanje identiteta i etike. 

Nismo spomenuli tradiciju koja se također često veže uz Campagnolo, ali u današnja vremena oslanjanje na tradiciju nekako ujedno znači i nedostatak ultimativnih tehnoloških rješenja. Kako ih Campagnolo koristi u svakom svojem proizvodu, dapače, i stvara nove tehnologije kao lider u branši, pojam tradicije vezuje se uz njih u kontekstu evolucije i neprekidnog unapređivanja ideja, usavršavanja proizvodnje i proizvoda.

Kratkim pregledom kotača iz ponude Campagnola uvjeriti ćete se da su mogućnosti unapređenja vašeg bicikla više nego široke. Ovi kotači unaprijedili bi skoro svaki bicikl u mjeri u kojoj bi ugradnja Ferrarijevog motora učinila isto za gotovo svaki auto.

Tehnička perfekcija

Već i početni set kotača Kamshin donosi rješenja koja izdižu te kotače iznad ponude konkurencije. Kako bi povećali lateralnu i torzionu krutost koja rezultira većom rektivnošću kotača, tj. sposobnošću što boljeg prijenosa snage pedaliranja u pokret bicikla, inženjeri Campagnola su na stražnjem kotaču primjenili rješenje asimetričnog obruča. To rješenje povezano sa asimetričnim prirubnicama stražnje glavčine donosi poboljšane vrijednosti potrebne za efikasnije iskorištenje snage vozača kroz povećanu krutost koja ne proizvodi povećane sile na kotaču kako bi sačuvali trajnost.

SPOKES Dynamic Balance™
Dinamički balans žbica, rješenje koje se proteže na svim kotačima Campagnola, na Kamshin kotačima postignuto je upotrebom dvije pojačane žbice na segment obruča suprotnom mjestu spoja obruča. Rezultat je savršeno jednostavno dinamički izbalansiran kotač koji se vrti ravnomjerno I pri najvećim brzinama.

RIM Dynamic Balance™ 

Ideja je jednostavno primjenjiva i donosi efikasno rješenje: obruč, koji je na mjestu provrta za ventil uvećan za težinu ventila predstavlja dinamički problem pri većim brzinama. Campagnolo je dodao na suprotnu točku ventilu istu masu kako bi doveo kotač u dinamički balans. Iako se vrijednost ovakvih rješenja čini samo teoretska, u bržoj vožnji npr. na spuštanjima, nebalansirani kotač može dovesti vozača u poziciju gubljenja kontrole što može rezultirati padom i ozljedama.

G3 geometry™

Već slijedeći set kotača, pod imenom Vento, uvodi G3 arhitekturu kotača koja donosi bolji prijenos energije, a uz smanjenje stresa na žbicama povećava krutost u svim ravninama.

Konketno rješenje izvedeno je putem primjene dvostrukog broja žbica na pogonskoj strani kotača (desnoj) u odnosu na lijevu.

Efekti su odmah osjetni u vožnji: rektivnost kotača je znatno povećana kao i krutost, a to je vrlo uočljivo u trenucima kada vozač najviše napreže kotač, tj. kada pedalira izvan sjedala, na usponima i u sprintu. Važno je da G3 način sastavljanja kotača znatno umanjuje i zamor žbica što je važna osobina za sve trajnost kotača, a posebice kod većih i težih vozača. Na kotačima koji su predviđeni za korištenje na ozbiljnim natjecanjima i za agresivne vozače, Campagnolo je G3 rješenje još unaprijedio pod imenom Mega G3.

Mega G3 geometry™

 Radi se o maksimizaciji rezultata koja je postignuta povećanjem prirubnice na glavčinama kako bi se još više povećala krutost koja je osnova efikasnosti pedaliranja. Primjer Mega G3 rješenja su kotači Scirocco, poznati generacijama kao kotači za najteže uvjete, najlošije ceste i najagresivnije i najteže vozače.

Ovi savršeni primjerci trajnosti i neponovljive robusnosti sada se pojavljuju u obnovljenoj varijanti sa 35mm visokim obručima i glavčinama koje imaju posebno brižno izveden sustav zaštite ležajeva od prljavštine i vode. Kotači poslovično korišteni za loše uvjete tako su još trajniji uz smanjenu potrebu za brigom oko podmazivanja i održavanja. Kako bi smanjili obodnu masu kotača koja je naglašena upotrebom robusnog obruča, i u pravilu težim trenažnim gumama i zračnicama, inženjeri Campagnola su upotrijebili čelične aero žbice koje su lagane i imaju mali presjek, a matice su aluminijske. Tako je povećana aerodinamičnost uz smanjenu masu. Ovi kotači su definitivna preporuka za sve vozače od srednje prema većoj tjelesnoj težini i građi, ili onima koji ne biraju ceste za treninge prema stanju asfalta, a ne silaze s bicikla niti kada su u toku radovi ...

Two way fit™

Slijedeći set kotača je Zonda, dizajn koji utjelovljuje vrijednosti potrebne vozačima koji svoje rezultate prate u sekundama. Tehnička remek-djela, oni pružaju maksimum upotrebljivosti jer mogu biti korišteni sa tubularima ili sa klasičnim gumama, poutubularima. Rješenje je u unutarnjem prostoru obruča koji je potpuno zatvoren pa zaštitna traka nije potrebna. Takva varijanta je nešto skuplja, pa Zonda postoji i kao jednostavnija varijanta samo za polutubulare. Obruč na Zondama je nakon sastavljanja dodatno obrađen na CNC glodalici tako da je centralni volumen izbačen, a ostao je samo na onim segmentima na kojima žbice ulaze u njega.

MOMAG™

Krutost obruča kao preduvjet krutosti kotača povećana je primjenom rješenja pod imenom MOMAG, što je akronim od riječi Mounting Magnet. Radi se o obruču koji nema potpuni provrt za matice žbice kako bi cjelovita unutarnja ploha obruča dodatno doprinijela krutosti. Stoga je potrebno matice žbica dovesti na mjesto spoja uz pomoć magneta.

Campagnolo zbraja svoja tehnička rješenja na svakom setu kotača, od početnog do najviše dotjeranih, pa su  Zonda kotači opremljeni svim rješenjima u skladu sa tom logikom. To su tako prvi kotači u gami koji su složeni potpuno ručno i uz kontrolu preciznosti specijalnim elektronskim aparatima, kako bi na tržištu bili sjajan primjer filozofije proizvođača kojem je kotač sa krilima u logotipu već preko osamdeset godina.

Sa kotačima Zonda Campagnolo je predstavio svoju filozofiju perfekcije, a sa setom Shamal Ultra tu je filozofiju doveo do granica ezoterije. Korišteni među profesionalcima, željeni među amaterima visokih dosega, Shamal je godinama kotač uz koji se vezuju samo superlativi. Tehnička rješenja koja se na njima primjenjena jedinstvena su među aluminijskim kotačima i predstavljaju vrhunac tehnologije i performansi. Kako smo u početku rekli, tradicija Campagnola je zapravo neprekidna evolucija, pa su kotači Shamal Ultra najnovija inačica starog imena. Oduvijek u vrhu, novi set još je bolji, sa 17% boljom efikasnošću prijenosa snage vozača na cestu! Zbroj tehničkih rješenja na njima nudi dugi popis, ali spomenuti ćemo samo aluminijske žbice i matice kao rješenje za minimaliziranje dinamičke mase presudne za smanjenje momenta inercije. Osjećate ga uvijek i posvuda, a što su usponi strmiji, on je veći protivnik brzine, kao i pri ubrzanjima ili kočenjima.

USB bearings™

Perfekcija izvedbe ovih kotača ima primjer u primjeni keramičkih ležajeva. Razloga za to rješenje ima u smanjenju otpora kotrljanju ležajeva, čiji utjecaj je teoretski zato što su ti otpori na kvalitetnim kotačima inače mali. Ali, trajnost i način održavanju su pravi razlozi! Keramika ne poznaje koroziju koja drastično povećava otpor kotrljanju, a obilno podmazivanje specijalnim mastima također koči okretanje kuglica u ležaju.

USB (ultra smooth bearings) ležajevi podmazuju se uljem, čiji viskozitet ne upija energiju uloženu u pokretanje kotača, a površinska tvrdoća je znatno veća u usporedbi sa čeličnim kuglicama. Tehnologija njihove izrade donosi 50% ravnomjerniju, uglađeniju površinu, pa je i to jedan od razloga primjene u Shamal Ultra kotačima.

Carbon Hub body™

Iako smo Campagnolo glavčine sa karbonskim tijelom sreli na setu Shamal Ultra, naglasak na njima ima set Neutron Ultra. Ovi znatno klasičniji, niskoprofilni kotači su izbor vozača koji žive u vjetrovitim i valovitim područjima. Izvanredni na usponima, imaju najmanju siluetu koja je neosjetna na bočni vjetar.

Lagana glavčina dobivena je kombinacijom karbona i aluminija, a ravne čelične žbice povezuju obruč koji ima poligonalni presjek kako bi pružila dobar balans tvrdoći radijalno pletenih žbica. Neutron zatvara krug u gami Campagnolo aluminijskih kotača, jer je po konstrukciji blizak osnovnom modelu, a po izvedbi najskupljim kotačima. Tako je dobiven set kotača koji počiva na premisama univerzalnosti, jednostavnom održavanju, maloj težini, odličnoj aerodinamici i trajnosti i stabilnosti u svim uvjetima korištenja. Za ljubitelje klasičnih rješenja u vrhunskoj izvedbi!

DRSC – directional rim-spoke coupling™

Set Campagnolo Bullet 50mm su kotači koji povezuju sve dobre osobine dvaju dominantnih materijala u proizvodnji kotača: karbona i aluminija. Tehnološki zahtjevno spajanje unutarnjeg dijela obruča od karbona sa vanjskim obručem od aluminija izvedeno je kako bi se dobio spoj krutosti karbona i sposobnosti apsorpcije toplinske energije koju oslobađa kočenje. Rezultat je kotač koji ima vozna svojstva karbonskog, koči kao aluminijski, a cijenom je na pola puta! Visoki aero profil dobiven je oblikovanjem karbonskog unutarnjeg dijela obruča, a izveden je pomoću specijalnih alata kako bi bio oblikovan bez potrebe za doradom. Pretpostavka je da će ovaj set biti izložen upotrebi kod agresivnih vozača pa je posebna pažnja posvećena provrtima za žbice. DRSC je rješenje kojim su ti provrti orijentirani prema kutu svake žbice posebno kako bi se zamor materijala anulirao, a održavanje svelo na minimum.

Totalna krutost kotača dobivena je zbog ultra tvrdog obruča, a deformacije pri usponima ili sprintevima kontroliraju čelične aero žbice na povećanim prirubnicama glavčina. Za balans pri spustevima brine obruč koji je dinamički izbalansiran u toku izrade, dodavanjem slojeva karbona na potrebnim mjestima.

Nakon Bulleta kao seta koji spaja klasiku sa modernim, tehnološki najeksponiranijim materijalom današnjice, preostaje da se pozabavimo oružjem naboljih biciklista na svijetu. Bora je set kotača koji uz svoje ime vezuje nebrojene pobjede u profi bicikizmu. Varijanta One 35mm znači da je ovo zadnja inačice legende, ovaj puta u full carbon izvedbi, uz implementaciju svih tehnoloških postupaka koja su korištena da bi Bora ostala na tronu.

3DIAMANT™

Top vozači žele kontrolu brzine koja nikad neće dovesti u pitanje idealnu putanju

.

Uz sva saznanja o karbonu kao materijalu koji ima jedini problem sa disipacijom topline proizvedene kočenjem, Campagnolo je i tom problemu stao na kraj. Tehnološkim postupkom kojeg su prozvali 3DIAMANT obradili su kočione plohe i uz korištenje gumica za kočnice koje su proizveli za tu podlogu postigli savršeno kočenje.

Ako su na ovim kotačima svoje  pobjede osigurali Andre Greipel, Alessandro Valverde, Nairo Quintana i mnogi drugi, mjesta za dvojbe nema: to je svjetski vrh!

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter i saznajte prije ostalih sve o ekskluzivnim ponudama, sniženjima i novostima u našoj ponudi.