Cube Attain, ulaz u visoko društvo
Za nastupajuću sezonu Cube je redizajnirao liniju modela Peloton, a kako bi naglasio da se radi o temeljnim promjenama, promijenio je čak i ime: umjesto modela Peloton od sada ćemo voziti Attain.
Attain
Vječna tema materijala upotrebljenih u izradi okvira sa modelom Attain dobiva novi nastavak: Cube je odradio odličan posao sa aluminijskom verzijom Attaina koji je malo remek-djelo primjene aluminija. Za konstrucijske odjele proizvođača stvari su postale komplicirane ugradnjom disk kočnica na cestovne bicikle zbog nužnosti pomirenja dvaju parametara: okvir mora biti najlakši mogući, ali mora biti i čvrst da podnosi novo naprezanje pri kočenju disk kočnicom koja opterećanja kočenja prenosi sa kotača na stražnju vilicu, i to nesimetrično. Dakle, težina okvira je kompromitirana novim zahtjevom, jer stražnja vilica mora biti znatno drugačija nego kada su kočnice na biciklu klasične čeljusti.
Attain je za tu svrhu dobio montažno mjesto koje je vrhunac primjenjene obradne tehnike u industriji: kombinacijom savršeno CNC obrađenog nosača čeljusti i super preciznog varenja dobiven je nosač čeljusti koji minimalno podiže težinu a drži kočnicu i pri najjačem kočenju na mjestu bez prenosa nepovoljnih sila na ostatak okvira. Za vlasnika bicikla to znači najmanje dvije dobrobiti; jedna je precizno kočenje i doziranje sile kočenja, a druga je trajnost okvira zbog minimalnih rezonancija i deformiranja okvira pri kočenju.
Općenito, napredak u primjeni i obradi aluminija je strelovit pa je aluminijski okvir koji je još do prije par godina bio u pravilu tvrd i neudoban postao materijal od kojeg vješti proizvođači mogu napraviti udoban bicikl koji ipak bez gubitaka iskorištava snagu vozača. Druga važna osobina aluminijskog okvira očituje se u razlici cijene prema karbonskom : najbolje opremljeni aluminijski Attain imati će približno istu cijenu kao najjeftinija karbonska varijanta. U oba slučaja prednja vilica je karbonska CLS Race.
Sve je šira upotreba cestovnih bicikala, a samim tim i raspon kriterija za odluku da netko sjedne na cestovni model. Godinama se za cestovne bicikle inzistiralo na što očitijoj razlici u širini guma u odnosu na druge vrste bicikala, pa je gotovo jedinstvena širina guma bila 23 mm. Kako cestovni modeli opet ulaze u segment rekreacije i fitnessa, tako su gume te širine postale pretvrde i neudobne. Stoga Attain ima mogućnost upotrebe guma širine 28mm, što omogućuje efekt “zračnog jastuka” za cestovnu upotrebu a ne umanjuje znatno brzinu niti kompromitira vozne sposobnosti. Dapače, Cube je dizajnirao i set blatobrana za kišne ili zimske vožnje kako bi proširio mogućnosti uvjete korištenja, a okvir i vilica imaju predviđena mjesta za montažu.
Attain nudi širok izbor komponenti. Početna konfiguracija je sa Shimano Claris grupom, osam brzinskim sustavom koji mjenja iznenađujuće precizno i kočnicama koje su do prije godinu –dvije imale oznaku Shimano 105.
Teško nadmašiv po omjeru cijene i voznih osobina, vizualno i tehnički dotjeran sa rješenjima koja jamče dugotrajnu i raznovrsnu upotrebu Attain je rasna moderna cestovna linija bicikla za fitness i rekreaciju, koji svoju primjenu proteže i u natjecateljsku u slučaju modela Pro, Race i SL Disc.
Attain GTC
Kao i svaki high-tech proizvod, i Attain GTC okvir je materijalizacija sveg znanja razvojnog odjela tvornice Cube. Najveći izazov pri tome je bio integracija kriterija za supersportski bicikl sa osobinama koje žele ljubitelji vrhunskih bicikala, koji ujedno i nisu vrhunski sportaši.
Ovo je prilika da uvedemo još jedan izraz u biciklisičkii riječnik: GTC je akronim pojma Gran Tourismo Composit, karbonskog materijala koji je stvoren sa primarnom idejom sigurnosti i udobnosti na biciklu. Cube koristi HM karbonska vlakna (High modulus carbon fiber) na mjestima visokog stresa kako bi umrtvio progibe i vibracije na kućištu pogona, čeone cijevi i otvoru cijevi sjedala. Već spominjani Twin Mold postupak pri tome eliminira potrebu za dodatnim utroškom materijala. Treba znati da svaki GTC okvir ima DIN Plus certifikat sigurnosti.
Tako je okvir Attain GTC poseban po okomitim stražnjim vilicama koje održavaju efikasnost pedaliranja ali apsorbiraju neravnine s ceste i donose važnu udobnost. U kombinaciji sa CLS Race prednjom vilicom, tijelo vozača uživa efekt elastičnog ovjesa dok su njegove noge dio efikasnog pogonskog dijela. Okvir i vilica postoje u varijanti klasičnih i disk kočnica, jer Attain GTC je okvir koji je osnova za najvišu kategoriju rekreativnog cestovnog bicikla.
Što se tiče opreme i komponenti, Attain GTC dolazi u četiri inačice, od Shimano 105 grupe sa hidra-diskovima ili kaliperima, do Shimano Ultegra grupe sa istim izborom kočnica.
Svi Attain GTC okviri su predviđeni za montažu PressFit pogona, a to je još jedan primjer biciklističkog jezika: radi se o konstrukcije pogona koji se u okvir montira uprešavanjem ležajeva pogona umjesto uvrtanjem. Taj način donosi mogućnost proširenja cijevi u donjem dijelu okvira što je važno za postraničnu krutost koja je osnova upravljivosti i efikasnog pedaliranja. Održavanje i mogućnost repariranja ležajeva je jednostavnija i jeftinija nego sa osovinama sa navojem.
Ukratko, Attain sa svoje dvije osnovne varijante okvira i ukupno sedam originalnih konfiguracija nudi bicikle za svakoga: od početnika koji traži udobnost i pogonsku sigurnost do ambicioznih amaterskih natjecatelja koji imaju potrebu za high-tech bicikom.