LOOK bicikli - znanost u službi biciklista
Svjesna svog najvećeg kapitala - znanja, tvornica LOOK na njemu gradi dogogodišnji poslovni uspjeh. Tu bismo filozofiju mogli sažeti u dvije riječi: „korak dalje“ od ostatka svijeta koji se bori na istom frontu, a to je sportski biciklizam. Znanje danas vrijedi više nego prije, a mala francuska tvrtka ga iskazuje proizvodeći jedino kako zna: tako da bude korak ispred ostalih.
Nakon što su u svijet biciklizma uveli clipless sportske pedale, svoje znanje i istaživačku strast okrenuli su karbonu: kompozitnom materijalu koji je na mala ulazio u vojnu avio industriju i neke druge proizvodnje koje su zahtjevale inovativan pristup konstrukciji i materijalima.
Dok su druge tvornice varile, brusile, tokarile ili savijale metalne cijevi, u Neversu u centralnoj Francuskoj inventivni ljudi su vozili prvi karbonski okvir. Nakon samo jedne godine ispitivanja u laboratorijima i na cestama, uspjeli su izraditi Look KG 86, prvi industrijski proizvedeni karbonski okvir na kojem je Greg Lemond iste godine osvojio Tour de France!
Od tada Look održava primat u znanju rada sa kompozitima, a danas, poštujući dosljedno svoju filozofiju, taj kompozit priprema u nekoliko varijanti kako bi za bicikliste osigurao maksimum performansi. Jedan od koraka koji im donosi prednost je novi kompozit pod nazivom KarboFlax koji je razvijen kako bi omogućio najbolju moguću upojnost vibracija bicikla koja je razarući faktor za sve one koji voze duge trase, maratone ili etapne utrke.
Prigušenje i upijanje vibracija su dvije vrlo važne karakteristike okvira i vilice koje osjetno utječu na bicikliste. Pa ipak, ti pojmovi su možda najmanje razumljivi u saznanjima o materijalima. Izuzetno puno varijabli je uključeno – kako atomi određenog materijala apsorbiraju i rasipaju energiju vibracije, kako su ti materijali strukturirani, kako su ti materijali dorađeni, jesu li lakirani- i ako jesu kako- u rezultat sa kojim će se biciklist nositi tokom svake vožnje. Sposobnost upijanja vibracija karbona je neusporedivo veća od one koju imaju metali, bez razlike. Mirnoća vožnje karbonskih bicikala je prva osobina koju biciklisti opaze pri promjeni bicikla, sa metalnog u karbonski.
Komplicirani programi finalnih analiza laminata od kojih se proizvode karbonski okviri uvelike pomažu u razumijevanju te prednosti kompozitnih struktura okvira i vilica. Ključna razlika između kompozita i metala jest u građi; dok su metali homogene građe, ujednačene u cijelom volumenu, kompoziti su slojevite građe, sa usmjerenom strukturom onako kako to odgovara određenom naprezanju.
Međusobno prijanjanje tih slojeva i mogućnost njihovog razdvajanja pod silom smicanja ili tlačnih opterećenja treba uzeti u obzir pri analizi kompozitnih dizajna okvira i vilica.
Ovo saznanje je vrlo važno kada znamo da okvir i vilica podnose razne i vrlo labavo predvidive sile i naprezanja, kako u smjeru tako i u količini.
U praksi to znači da kompoziti ne podnose opterećenja u svim pravcima i ravninama. Najbolje se nose sa napetošću. Kompoziti se ponašaju kao svežanj niti umočen u ljepilo ili neku masu koja mu zadržava oblik.
Takav svežanj podnosi ogroman teret ako ga opteretimo u pravcu njegove građe-uzdužno, ali je relativno slabiji ako ga opteretimo okomito na smjer građe. Iako se čini kompaktne građe, ta osobina govori da njegova čvrstoća dolazi iz čvrstoće niti a ne ljepila, odnosno mase oko niti.
Dakle, funkcija te mase je da održava usmjerenost niti tako da njihova orijentacija bude u smjeru sila koje moraju podnositi, da štite niti od okolnih oštećenja i da kompozitu daju strukturnu snagu.
Sada je jasno da je izrada karbonskog, odnosno, kompozitnog okvira i vilice složeni znanstveni postupak i da su tehnološke razlike u pripremi i izradi izrazito vidljive kroz kvalitativne razlike u proizvodima.
Look ima trideset godina svakodnevne prakse sa tom problematikom, pa rezultate te prakse ugrađuje u svoje karbonske proizvode. Pri tome, poznavanje materijala,ali i oblikovanja tog materijala u funkcionalni okvir i vilicu, pa zatim u gotovi bicikl, a sve uz suradnju sa najvećim imenima svjetskog biciklizma, daje vrhunski proizvod koji ponosno nosi vizualni potpis kroz fragmente Mondrianovog rastera.
LOOK 765
Nova CARBOFLAX tehnologija
Inovacija se sastoji u uvođenju nove komponente u kompozit: vlakna prirodnog lana-kako bi filtrirala vibracije u kompozitu i tako ga učinila mirnijim. Lanena vlakna uslojena između slojeva karbona na prednjoj vilici i na donjim stražnjim vilicama okvira upijaju vibracije i tako umiruju okvir i vilicu. Također povećavaju sposobnost reakcije sile istezanja, pa cijeli okvir ima dobrobit od ove novosti, a posljedično, biciklisti koji dugo sjede u njegovom sjedalu na kraju dana su znatno odmorniji.
Endurance geometrija
Model 765 skrojen je sa kraćim okvirom i višom pozicijom kako bi biciklisti bili manje istegnuti, što znači u udobnijoj i primjerenijoj poziciji za duge vožnje.
Stražnja vilica
Kako bi se što više utjecalo na udobnost tokom dugih vožnji, najveća izmjena je učinjena na stražnjem dijelu okvira. Donja desna strana vilice je povežanih dimenzija u odnosu na lijevu kako bi se izbalansirala opterećenja tokom pedaliranja, a njihova mala dužina daje kompaktnost koja rezultira efikasnim prijenosom snage pedaliranja. Gornje cijevi stražnje vilice su duže i laganije kako bi osigurale fleksibilnost potrebnu za izgrađiavanje udobnosti.
Prilagođenost za DI2 komponente
Okvir sve kablove provodi kroz okvir, a uvodna mjesta imaju zamjenjive dohvate kako bi se kroz njih mogli provesti mehanički, hidraulički ili električni kablovi potrebni za Di2 grupe.
PF 30 pogonski standard
Pripremljen za PressFit 30 standard pogona, okvir nudi montažu komponenti koje će funkcionirati dugo i stabilno uz povećanu krutost pogonskog dijela, a za montažu i održavanje su jednostavni.
Kao proizvođač koji je od prvog proizvoda za bicikliste dospio na pobjedničko postolje, Look ima i okvire koji su posvećeni podiju ispred svake druge osobine. Takvi su modeli LOOK 675 i LOOK 795.
LOOK 675
Okvir ispod 990 gr!
Novost se može opisati najkraće kao rezultat kompozita koji je stvoren iz high modulus unutarnjeg sloja karbona i 1,5k omotača, a uz to okvir ima čeonu cijev i kućište pogona iz karbona bez alu umetaka. Prednja vilica je lakša zbog 100%-tne karbonske građe, pa je ansambl okvir+vilica lakši za 250 gr.
Najvažnije od svega je da su vozne osobine još bolje, odnosno, iste uz smanjenje mase!
Dramatična krutost
675 Light je posljednji, najnoviji okvir iz tvornice. Namjena pretpostavlja bicikliste najistančanijih zahtjeva, prvenstveno penjače koji krutost, odnosno, performansu efikasnosti stavljaju na prvo mjesto. Stoga je 675 Light građen uz specijalne uloške untar cijevi kako bi uz minimum težine dobio ogromnu krutost. Nažalost, to se obavlja ručno, pa je postupak dugotrajan i skup.
DCSC2: krutost i udobnost
Ideja modela 675 je mix udobnosti i sportskog duha. To je moguće zato što Look zna sa kompozitom raditi tako da očuva udobnost a pri tome daje odličnu krutost u moentima kada je trebate. Ovo je druga generacija DCSC (Dual Comfort and Stiffness Concept ) bicikala koji su 25% fleksibilniji vertikalno u odnosu na postraničnu krutost. Kompozit, ali i oblikovanje okvira koje dizajnira Look daju uvijek tu razliku, pa je povećanje lateralne krutosti i na zadnjoj generaciji okvira opet dalo25% razlike u odnosu na okomitu.
Integrirani A-Stem i Direct Drive koncept
Prvi puta među svojim cestovnim modelima Look je integrirao lulu volana u dizajn okvira. Tako je utjecao na radikalno drugačiki izgled bicikla, a li važnije od toga, na poziciju i kompaktnost koja nema premca.
To su postigli sa kratkom čeonom cijevi sa varijabilnim presjekom od 1 ½ “ na donjem kraju do 1 1/8” na vrhu, uz izbacivanje međuprstenova.
Kompaktniji prednji kraj okvira uz velike ležajeve i krutu lulu volana daje osjećaj direktnog i pouzdanog upravljanja. A-Stem dopušta vrlo precizno ugađanje visine i dužine bez međuprstenova.
Standardnih 86,5mm za PF pogon
675 Light ima ležajeve pogona integrirane u okviru kako bi bili dugotrajniji i bolje zaštićeni. PF standard ima najbolje riješeno brtvljenje ležajeva upotrebom poyamidnih šalica, pa su dugotrajni i stabilni. Zbog njhove pozicije na okviru, oni su i faktor krutosti pogonskog dijela okvira i to im je također znatna prednost pred drugim rješenjima.
Di2 i EPS kompatibilnost
Ovaj okvir ima integrirane kanale za kablove u donjoj cijevi okvira, kao i izmjenjive stopice na ulaznim otvorima koji su tako –upotrebom onih koji su potrebni za pojedine varijante kablova-adaptivni za mehaničke ili strujne kablove za elektrificirane grupe od Shimana i Campagnola.
LOOK 795
Trideset godina istraživanja i rada sa kompozitima i više od deset godina provedenih u specifičnim istraživanjima u dizajnu okvira imaju još jedan spektakularan rezultat: model 795, najaerdinamičniji okvir recentne svjetske proizvodnje.
Sa uključenih jedanaest patentnih rješenja, to je proizvod koji objedinjuje najveća i najviša tehnološka rješenja. Novi 1.5k kompozitni okvir sa cijevima koje imaju aerofoil sekcije provjerene u NACA agenciji
( National Advisory Committee for Aeronautics), Aerostem cijev sjedala, ZED3 jednodjelnu pogonski lančanik, i još neka rješenja tvore okvir koji do najmanjeg detalja označava, opet, korak dalje.
Lagani aerodinamički bicikl
Uz sve zahtjeve koji se danas postavljaju pred vrhunske modele bicikala, 795 uvodi još jedan i odmah ga ispunjava u potpunosti: aerodinamičnost. Najviša tehnologija i dizajnerska rješenja rezultiraju aerdinamičnim proizvodom, ali bez povećanja težine. Dokaz je njegova ista težina kao za model 695 koji je tipičan vrhunski klasični kruti i lagani cestovni bicikl.
Kompletan bicikl tako može biti specificiran u granicama težine od 6,5 kg. Efektivna aerodinamičnost postignuta je specijalnim oblikom cijevi za cijeli okvir, a one su dobile naziv NACA Aerofoil, nakon uspješnih testiranja u aero-tunelima.
Integrirana aero lula volana AEROSTEM
Karbonski dizajn posvećen aerodinamičnosti, maloj težini, krutosti i finom podešavanju u rasponu od + 17° do -13°, što daje razliku od 57mm za lulu dužine 110mm. U svakom položaju integracijai aerodinamičnost nije narušena.
Jedinstveno rješenje provođenja kablova u okviru
Sa ciljem povećanja aerodinamičnosti, kablovi na modelu 795 prolaze kroz okvir na potpuno novi način. Oni ulaze u okvir već ispred volana na čeonoj cijevi da bi se kasnije razvodili prema funkciji. Bilo mehaničke ili električne komponente, njihovi kablovi tako ostaju nevidljivi i ne stvaraju otpor zraka.
Nova E-POST2 cijev sjedala
Još lakša verzija do prethodne, i to za trećinu, sada ima 139 grama!, vibracije eliminira sa elastometrskim blokom i normalno je podesiva. Aerodinamičnog oblika, još se lakše podešava zahvaljujući novom rješenju za montažu sjedala: svega ½ okreta alata za fiksiranje sjedala u željenoj poziciji, a možete montirati klasična ili monolink sjedala.
HSC 8 aerofork i HeadFit3 ležaj vilice
Potpuno kompozitna jednodjelna vilica aero oblika i težine od svega 320 grama, testirana je pri silama frontalnog opterećenja od 144 Joula kako bi dobila potrenbu standardizaciju.
Konusna glavna cijev izvedena je iz CFD kompozita (Continuous Fibre Design) i jaka je dovoljno da ležajevi budu montirani direktno na nju. Ležaj vilice HeadFit 3 omogućava podešavanje zračnosti ležajeva i podešavanje lule volana odvojeno jer otpuštanje lule volana ne utječe na zračnost ležaja.
Novi potpuno karbonski pogonski komplet Aero ZED3
Uz veću aerodinamičnost od prethodnika, modela ZED2, treća varijanta zadržava sve osobine koje su taj pogon digle na tron: najpovoljniji omjer krutosti i težine, TRILOBE rješenje adaptivnosti dužine poluge pedala i vječnu, jednodjelnu potpuno kompozitnu izvedbu.
Integrirana izvedba stražnje vilice
Gornje, donje stražnje vilice i hvatišta kotača izvedeni su iz jednog alata jednodjelno. Takva izrada osigurava najpovoljniji omjer težine i dugovječnosti i pouzdanosti.
Nove ultralight 1.5k karbonske folije
Inovativnost i neprekinutii razvoj materijala je dio DNA ovog proizvođača. U skladu s tom tvrdnjom je i kompozit korišten za model 795 baziran na high modulus karbonu i 1.5k ultralaganim folijama od karbona.