Orbea 2017, drugi dio
Jedan od proizvođača koji godinama postavlja mjerila kvalitete, dizajna i niže sportske uspjehe na svim biciklističkim frontovima, Orbea nema prilike za predah: sve oštrija konkurencija i prisutnost sve naprednijih rješenja u biciklističkoj industriji tjera baskijsku ekipu u nova ostvarenja. I opet, Orbea diže letvicu...kako to izgleda kod nekih modela brdskih i gradskih bicikala, a kako kod profi cestovnog modela, pročitajte u ovom blogu.
Nakon novih modela Alme i Oiza, nastavljamo predstavljanje brdskih modela 2017 španjolske tvornice Orbea sa modelima Loki 27,5+, Occam AM/TR, i modelom Ralon.
- Loki 27,5+
Neočekivano visoka prodajnost ovog modela dala je product managerima podlogu za neke manje izmjene kao opravdane i dovoljne za novu sezonu. Tako Loki 27,5+ dobiva nove boje, pa sada gama ima četiri varijante u izboru. Predviđanja govore o modelu opremljenom sa vilicom Fox 34 i komponentama Shimano SLX/XT kao o najuspješnijem.
- Occam AM/TR
Occam i u idućoj sezoni ima isti okvir, a novi modeli biti će opremljeni novim grupama konfiguracije 1x i Fox34 suspenzijama u crnom finišu, uz mogućnost ugradnje prednjeg mjenjača i korištenja grupa 2x.
- Ralon
Model koji je otvorio all mountain ponudu Orbee, dobiti će varijantu sa X10 grupama i Fox 36 suspenzijom, uz mogućnost ugradnje prednjeg mjenjača.
- Gama gradskih modela KATU i KATU E-bike
Rastuća potreba globalnog gradskog stanovništva za jefitinijim i prihvatljivijim oblicima osobnog prijevoza ponukala je dizajnere Orbee da dodatno unaprijede modele napravljene za tu namjenu. Gama KATU je osmišljena sa ciljem praktičnosti, jednostavnosti korištenja kako u vožnji tako i u mirovanju, i sa ciljem minimalnog održavanja i brige za funkcioniranje. Potreba gradskog kretanja je podjednako zastupljena među svim dobnim i rodnim skupinama, pa je dizajn KATU modela podjednako pogodan za vožnju svima, bez obzira na spol, uzrast ili tjelesne sposobnosti i biciklističku vještinu. Dodatak logici praktičnosti je i uvođenje motoriziranih modela (Bosch Active Line motor, 400Wh baterija i sučelje Intuvia) koji će pružiti mobilnost i onima koji zbog konfiguracije grada ili osobnih tjelesnih ograničenja dosada nisu bili korisnici bicikla.
- Potpuno nova, peta generacije Orce: novi izazovi
Od svoje premijere prije punih trinaest sezona, Orbea Orca je trend setter cestovnih high tech modela. Cijeli biciklistički svijet uzima je za referentni skup vrijednosti, a Orca je svake sezone sve bolja i bolja. Konkurencija je velika, dostupnost do visoke tehnologije je sve jednostavnija ali finalni proizvod ipak je više od računalnih programa i matematike: Orca ostaje na tronu, dapače, u nekim elementima razmak je još povećan ...
STRUKTURA DINAMIČKE KRUTOSTI
Većina torzionih i okomitih naprezanja bicikla snosi donji dio okvira. Čeona cijev, donja cijev i donje stražnje vilice konstruirane su tako da najefikasnije prenose snagu vozača na stražnji kotač. S tim ciljem te cijevi imaju velike presjeke i otporne su na savijanja i istitravanja koja donose rasipanje energije i smanjuju efikasnost vozačeve snage koja se troši na deformiranje okvira umjesto na pokretanje bicikla u jednom pravcu – prema naprijed.
Vanjske sile kojima je izložen bicikl u vožnji uvelike utječu na ponašanje bicikla u vožnji, mogućnosti kontrole i – što je važno zbog dugotrajnih vožnji – udobnost koju vozač mora imati kako bi što efikasnije uložio svoju snagu, ali i bio u mogućnosti sa što manje napora voziti duge ili naporne dionice. Stoga su gornje stražnje vilice na novoj Orci tanje i fleksibilnije. Gornja cijev izvedena je uz najmanje moguće materijala kako bi osigurala prirodnu fleksibilnost, do granice koja ne umanjuje efikasnost pedaliranja.
U izradi okvira i vilice za Orcu koriste se najnaprednije tehnologije s ciljem dobivanja sofisticiranih dijelova bicikla. Orca OMR okvir stoga je plod iskustva i znanja kako bi se okvir i vilica izradili iz najmanje moguće materijala, karbona T700, T800 i M40J koji se predoblikuje i reže laserskim alatima bez viška i bez nabora koji bi narušavali statičke i dinamičke (vozne) osobine bicikla.
Na vrhunskim modelima cestovnih bicikala velika se pažnja poklanja konstrukciji i dizajnu prednje vilice. Nova saznanja o smanjenju otpora zraka u toku vožnje diktiraju korištenje širih obruča i širih guma, pa je Orbea u tu logiku uklopila i Orcinu vilicu: zbog smanjenja otpora zraka koji raste okretanjem kotača – posebice turbulencije izazivaju žbice – vilica je proširena u lučnom obliku koji ne registrira zračne vrtloge oko kotača kao one koji usporavaju vrtnju.
Dodatna pažnja u otklanjanju posljedica neminovnih otpora izazvanih kretanjem kroz atmosferu na novoj Orci možemo vidjeti u detaljima obujmice cijevi sjedala koja više ne postoji u toj formi: stezanje cijevi je riješeno „nevidljivim“ stezačem integriranim u okvir, a otpor zraka je umanjen i sakrivanjem kablova u okvir.
Znamo da je ovaj prikaz manjkav, ali Orbea želi zatvoriti sezonu sa novom Orcom u pogonu ekipe Cofidis, pa će krajem rujna izaći u javnost sa detaljnim podacima o ovom izuzetnom biciklu u klasičnoj konfiguraciji kao i varijanti sa disk kočnicama.