BESPLATNA DOSTAVA za sve narudžbe iznad 150kn do 30.4.!

Blog

Suspenzije i amortizeri – čistoća je pola zdravlja!

Datum objave: 10. 11. 2016.

Preventivno postupanje je uvijek povoljnije i u svakom pogledu bolje od popravljanja i zamjene istrošenih ili oštećenih dijelova naših bicikala. Kad se govori o suspenzijama, amortizerima i linkovima ovjesa, onda ta logika dobiva na važnosti: uštede novca su znatne, a pitanja voznih osobina, i u krajnjem slučaju – sigurnosti – teško se mogu izraziti brojkama.

Navesti ćemo nekoliko brzih i jednostavnih načina provjere ispravnosti prednje suspenzije, dijela gotovo svakog brdskog, gradskog ili trekking bicikla novije generacije. Uvedete li u praksu povremenu provjeru na taj način, imati ćete suspenziju koja će funkcionirati dugo i bez troškova reparacije koji mogu biti ozbiljni, baš kao i problemi u vožnji koje osjećate čim sjednete na bicikl.

1. Zakočite prednji kotač pa potisnite volan bicikla umjerenom brzinom snažno prema dolje. Vaša suspenzija bi taj potisak morala podnijeti glatkim ujednačenim hodom, a povratak u početni položaj bi trebao proteći na isti način.

Osjetite li u bilo kojem dijelu hoda zastajkivanje ili stepenasti hod, vrijeme je da se suspenzija očisti i ponovno podmaže na svim mjestima trenja: brtvama, klizačima, kao i na metalnim površinama unutarnjih i vanjskih cijevi suspenzije.

Napomena: podmazivanje bez prethodnog čišćenja je beskorisno, a može biti i uzrok još većih problema zbog stvaranja masno-blatnih slojeva koji su abrazivni i drastično skraćuju radni vijek tih površina. Zavisno od konstrukcije suspenzije, tako nejednolik hod, a uz to i naglo podizanje bicikla nakon prestanka potiska može biti i znak za kontrolu i zamjenu ulja.

2. Ako pri potisku na volan vaša suspezija lako i brzo dozvoljava dosezanje granice hoda, ili u toku vožnje osjetite da je suspenzija premekana i nakon kompresije se ne vraća u polazni položaj, odmah posjetite servis. Radi se o neispravnom uljnom cilindru (oil cartridge) koji negdje gubi ulje i nije zabrtvljen protiv prodora zraka. Ako imate zračnu vilicu, provjerite pritisak zraka u komorama, a ako se problem vraća ubrzo nakon pumpanja, to je jasan znak za izmjenu zračnih brtvi.

3. Stanite pored bicikla sa zakočenim prednjim kotačem, pa ga nekoliko puta gurajte i povlačite naprijed – nazad. Ako takav pokret dozvoljava pomak između vanjskih i unutarnjih cijevi suspenzije, krajnje je vrijeme za zamjenu klizača i brtvi.

4. Prebrišite suspenziju čistom krpom i pomno je pregledajte. Svaki znak napuknuća vidljiv golim okom je alarm: naprezanja pri kočenju ili naletu na neravninu mogu biti fatalna za mehanički oštećene dijelove bicikla, posebno suspenzija. Prvom prilikom otiđite do servisa i konzultirajte mehaničare.

Čišćenje suspenzije je postupak u toku kojeg se dopire do „unutarnjih organa“ mehanizma koji je bez specijalnog alata i poznavanja postupka opasan i nikako ga ne bismo preporučili.

Zato vam ovdje donosimo pregled troškova redovnog održavanja i servisa suspenzija kojeg možemo obaviti u kratkom roku u našim certificiranim servisima:

  • Servis suspenzija Lefty i Headshok – 250,00 kn
  • Servis zračnog amortizera, izmjena brtvi i masti – 120,00 kn
  • Servis zračne suspenzije, izmjena brtvi u zračnom dijelu, izmjena ulja – 190,00 kn
  • Servis uljne vilice, izmjena ulja za funkciju rebound/lockout – 120,00 kn
  • Generalni servis suspenzije, servis zračnog i uljnog dijela, izmjena brtvi, prašnika i ulja – 250,00 kn
  • Mali servis suspenzije, zamjena prašnika i podmazivanje – 180,00 kn

Ostale informacije o radu servisa možete dobiti ovdje.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter i saznajte prije ostalih sve o ekskluzivnim ponudama, sniženjima i novostima u našoj ponudi.