Uštedi 20% na CUBE MTB, Hardtail i Full-Suspension biciklima

Blog

Održavanje vašeg bicikla

Datum objave: 06. 10. 2016.

Uvjerite se da je čišćenje i podmazivanje bicikla nešto što ćete najbolje obaviti sami i da za to ne trebate odlaziti u servis.Održavanje bicikla u vlastitoj režiji ne samo da je jeftinije i donosi zadovoljstvo, već pruža i stalni uvid u stanje komponenti i bicikla u cjelini. Također, onima kojima je biciklistička tehnika potpuno nezanimljiva, pružiti će uvid u načine funkcioniranja i važnost čistoće, podmazanosti i trošenja dijelova.

Kako bismo u tome i uspjeli, potrebna sredstva za odmašćivanje, čišćenje, pranje, poliranje raznih površina i zaštitu od atmosferilija, blata i mehaničkih oštećenja, možete pronaći u našoj širokoj ponudi.

Čišćenje

Da bismo  uspješno očistili bicikl, potreban nam je pribor, odmašćivač, deterdžent i tekuća voda. Čist i osušeni bicikl potrebno je zatim podmazati i pobrinuti se za zaštitu metalnih površina, laka, sintetičkih dijelova i – ako ga na biciklu ima- karbona.

Čišćenje lanca i lančanika

Čišćenje bicikla započinjemo odstranjivanjem najzaprljanijih dijelova, a to su lanac i lančanici. Pažljivo i odmjereno nanesemo odmašćivač kojeg ostavimo nekoliko minuta da djeluje.

Pranje bicikla

Kada je sa bicikla odstranjena sva masnoća, prelazimo na pranje bicikla. Za taj korak trebati ćemo deterdžent za pranje, nekoliko četki ili spužvi za različite površine i – vodu.

Pranje bi trebalo biti detaljno kako biste vidjeli sve površine svih komponenti i moguća oštećenja ili razmjer potrošenosti. Ako imate mogućnosti svakako skinite kotače sa bicikla jer je tako znatno lakše oprati bicikl, a moći ćete i bolje vidjeti gumice kočnica koje ćete sa grubljom spužvom ili četkom moći očistiti za bolje kočenje i produljenje njihovog života.

Sušenje i podmazivanje

Kad se bicikl osuši, a možete mu pomoći krpom ili zrakom pod pritiskom, važan dio održavanja  je podmazivanje. Direktno vezano uz čišćenje i pranje bicikla je ponovno podmazivanje lanca i lančanika.

Izbor ulja pri tome je zaista važan, jer ponuda ulja prati sve viši stupanj preciznosti koji je potreban da bi mjenjači uspješno i brzo obavljali prijenos lanca sa jednog na drugi lančanik, i to pri svim uvjetima, kako onima koje diktira vozač, tako i onim vanjskim, vezanim za vremenske okolnosti i podneblje.

Druga mjesta koja treba nakon pranja podmazati su klizne površine suspenzija, kao i spojna mjesta na komponentama, opruge kočnica, ručica kočnica, vijke i matice kojima su komponente pričvršćene za okvir.  Tanki uljni film na tim površinama djelovati će dvostruko: smanjiti će trenje između pomičnih dijelova, a djelovati će i  kao zaštita od vlage i  kiše.

Kotači

Čišćenjem kotača moći ćemo se uvjeriti da je obruč ispravan i bez pukotina oko provrta za žbice. Gume i njihov dezen treba iščetkati kako bi se vidjela površina i moguća oštećenja koja bi upućivala na potrebu za izmjenama. Posebnu pažnju zaslužuju rotori diskova, koja bi trebalo prebrisati maramicama natopljenim posebno za njih pripremljenom otopinom, kako bi kočenje bilo bez neugodnih zvukova, a kočenje obavljeno uz minimalan pritisak ručica.

Ležajevi kotača posebno su ranjivi ako ih peremo vodom pri visokim pritiscima (mini wash, auto-praonice itd.!), pa to svakako izbjegavajte. Dovoljno je kotače oprati deterdžentom i isprati ih tekućom vodom.

NEKA VAM BICIKL UVIJEK BUDE SPREMAN!

Vozite li se na cesti, po gradu ili po brdima okolice, neka neke stvari uvijek budu provjerene prije vožnje...

LANAC  odmastitie ga potpuno i ponovno nauljite. Naprava za čišćenje lanca će u tome pomoći izrazito skraćujući vrijeme rada, štedeći degreaser i okolinu. Novo ulje je jamstvo laganog i preciznijeg rada lanca i lančanika.

GUME  pregledajte gume u potrazi za oštećenjima i posjekotinama, pa ih napumpajte na traženi pritisak. Premekane gume drastično povećavaju otpor kotrljanja i traže od vas znatno veći ulog u snazi. Ispravno napumpane, gume pružaju i najbolju apsorpciju vibracija i udaraca.

KOČNICE  pritisnite nekoliko puta snažno ručice kočnica kako biste se uvjerili da nema praznih hodova. Također, podignite svaki kotač i zavrtitie ga rukom na mjestu da biste se uvjerili da su ravni i ispravni, a diskovi ne dodiruju pakne u toku okretanja.

Čistoća disk rotora posebno je važna zbog omogućavanja kočenja, a zamašćene rotore očistiti ćemo jedino sprejem sa posebno pripremljenom otopinom za tu svrhu. na vožnju ponesite i maramice sa istom otopinom kako biste mogli očistiti rotor koji se zauljio putem. 

PRIPREMITE SE NA DEFEKT  bilo da se radi o bušenju gume ili potrebi za usputnom intervencijom, imajte uz sebe set za krpanje guma, pastu za čišćenje ruku, maramice za disk-rotore i pumpu  kako biste mogli bezbolno nastaviti vožnju. 

Bike mast ili  litijum mast: koja, kada i zašto?

Bike mast je specijalna mješavima masti i aditiva namjenjena podmazivanju suspenzija. Preporučujemo upotrebu Grease Guna pri podmazivanju, jer tako će se količine utrošene za podmazivanje smanjiti, a dostupnost do svih točaka je znatno povećana. Nanošenje na klizne površine suspenzija nakon svakog pranja produžiti će im životni vijek i drastično smanjiti habanje dodirnih površina.

Litijum mast je bolja za podmazivanje ležajeva, i njeno nanošenje je lako obaviti prstima. Ova mast koristi se rijeđe, u pravilu pri većim kontrolnim pregledima ili zamjenama ležajeva.

Zašto je korisna naprava za čišćenje lanca?

Ubrzava i olakšava ćišćenje, ali i pruža efikasnije i detaljnije čišćenje lanca. Kontejner za odmašćivač štedi tekućinu i zadržava je u sebi, pa je okolina čista. Nakon svega par minuta lanac je čist i spreman za novo podmazivanje, a višak čisteog ommašćivača može se vratiti u posudu.

Kako izbarati odgovorajući set za krpanje guma?

U ponudi su setovi sa nekoliko dimenzija zakrpa, pa trebate voditi računa o dimanziji vaših zračnica. Na primjer, imate li cestovni bicikl, izaberite set koji je označen za uske zračnice, imate li tubeless sustav na bicilu, izaberite set koji ima takvu oznaku. Također, imate li već alat za montažu guma, izaberite set bez alata. Kako je bez tog malog alata rad sa gumama mučan i opasan, ako ga nemate svakako izaberite onaj set koji uključuje i alat.

Kako prevenirati defekt?

Mnogo je načina da izbjegnete bušnje gume i tako vožnju učinite lakšom i sigurnijom. Jedan od načina je primjena trake koja dolazi između vanjske i unutarnje gume štiteći unutarnju od prodora oštrih predmeta s ceste. Nadalje, tekućine za brtvljenje upotrebljive su i u zračnicama ili u tubeless sustavima.One brtve moguću rupu u sekundi i osiguravaju neprekinutu vožnju. Na koncu, u ponudi su i zračnice već napunjene tekućinom, pa oni koji se ne žele baviti pretjerano gumama, imaju izbor za prevenciju neugodnosti koju mogu imati zbog probušene gume.

 

Komentari

Napišite Vašu rezenciju proizvoda

Vaš email koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Nema komentara. Budi prvi!

Newsletter

Prijavom na naš Newsletter darujemo te promotivnim kuponom za 10% popusta na kupnju u web shopu. Prije od ostalih saznaj o ekskluzivnim ponudama, sniženjima i novostima u našoj ponudi.