Vodič za kupnju Cyclo Cross bicikala

Vodič za kupnju Cyclo Cross bicikla

Ciklokros bicikli su križanci cestovnih i brdskih bicikala. Izum belgijanaca kojima je tokom zime nedostajalo natjecanja, ovaj model izgledom znatno je bliži cestovnom rođaku i ima univerzalnost kao rijetki bicikli uopće.

Samim tim što su potpuno funkcionalni uvijek i na svakom terenu, ciklokros modeli su izvrstan izbor za ljude koji žele neplanirano ili neobavezno koristiti bicikl u gradu, na cesti ili u prirodi. Oni od vozača traže podjednako pozanavanje vještine vožnje cestovnih i brdskih bicikala pa je izazov za entuzijaste još veći. Vrlo brzi, robusni-gotovo neranjivi- mogu uz rekreaciju i sport biti svakodnebvni prijevoznici. 

Kakav ciklokros bicikl vam odgovara?

Ili: sviđa li se meni ciklokros bicikl? Možda, ...zašto ne!?

Osnovne stavke različite od cestovnog bicikla od kojeg je potekao, ciklokros bicikl bilježi u razlici u vilicama koje su proširene kako bi udomile terenske gume širine do 35mm, a ponekad i šire. Zatim, zbog blata i širih obruča, kočnice na tim modelima su kantileverske, a u zadnje vrijeme sve češće disk kočnice. Manje važne izmjene kao što su vodilice za kablove sa gornje strane horizontalne cijevi mogu i ne moraju biti važne, zavisi hoćete li tako juriti kroz blato da biste kablove sa donje strane okvire mogli zablatiti do granice funkcioniranja. Drugi je razlog nasljeđe originalne namjene bicikla, dakle ciklokros natjecanja u ukojem se ti bicikli zbog neprohodnosti staze često nose na ramenu.

Ciklokros modeli: analiza

Bicikli

  • Ako površno usporedite cestovni sa ciklokros biciklom, razlike su neznatne. Međutim, gledano pobliže, razlika ima pregršt: okviri su kraći kako bi pozicija bila uspravnija, znači, sličnija onoj na brdskim biciklima. Pozicija pogonske osovine u odnosu na tlo je viša jer treba osposobiti bicikl za vožnju preko grubog terena bez zapinjanja.

Materijali za okvir i vilicu

  • Okviri ciklokros bicikala izrađuju se iz materijala kao i za druge bicikle. Optimum voznih osobina i  funkcionalne vrijednosti i tu se postiže sa aluminijem, koji je za ciklokros modele pogodan i za izradu vilice. Okviri od karbona imati će i bolje vozne osobine ali uz znatno višu cijenu, a kako su ciklokros bicikli često izloženi grubljem rukovanju i okolnostima u kojima bi bilo šteta oštetiti skuplji karbon, većina ljubitelja ciklokrosa itekako je zadovoljna aluminijskim okvirima. 

Gume i komponente

  • Specifičnost ovih bicikala su gume, nešto mekše i šire od cestovnih, ali uz agresivni dezen koji gume čini terenskim. Dovoljno lagane i tanke da jure po cestama, kroz prepreke i blato, sa dovoljno dezena da drže u skliskim zavojima i koče u blatu.
  • Razlika u komponentama znatno je vidljiva u kočnicama. Kaliper kočnice koje su standard na cestovnim modelima nemaju mogućnost da rade u blatu, a dimenzionirane za voluminozne gume, izgubile bi krutost i snagu kočenja. Zato ciklokros modeli imaju ili kantilever kočnice, ili sve više, disk kočnice koje su u svim uvjetima uvijek na visini zadatka.
  • Vilice su tvrde, većinom karbonske iz istih razloga kao na cestovnim biciklima. Ove su, za razliku od njih, više i šire zbog većih guma, opremljene nosačima za kočnice, ili kantilevere ili disk čeljust, a građa im je zbog većih naprezanja zbog kočenja teža i robusnija.
  • Komponente prijenosa djelomično su naslijeđene iz brdskih grupa,a djelomično iz cestovnih. U pravilu ciklokros bicikli su opremljeni dvostrukim pogonskim lančanicima i stražnjim kazetama sa osam do deset lančanika. Mjenjači i ručice mjenjača su većinom cestovne komponente, dok se glavčine ili kazete često koriste u pojačanoj, brdskoj varijanti, ili zbog prilagodbe broja zuba za lakše savladavanje terena.  Prijenosni omjeri standardno su 46/36 na pogonu i 11/28 do 32 na kazeti.

Korisnost

  • Ciklokros bicikli su iznenađujuće upotrebljivi i atraktivni jer ne traže od vozača uvijek isti protokol korištenja. Jednostavna analogija bi bila u usporedbi sa SUV automobilima: popularnost zahvaljujući svestranosti.